No sense Feedback



Packagings que ens compliquen la vida

El màrqueting és útil o ho hauria de ser per planificar estratègies de venda entre algunes altres coses. En alguns productes però, sembla que el màrqueting passi per alt el packaging.

Últimament circulen per internet blocs i webs on es mostren productes amb un packaging molt ben dissenyat per a ser còmode i “ergonòmic”. Jo no parlaré d’aquests, sinó dels que realment ens podem trobar en la nostra vida quotidiana i són realment pèssims.

Segurament molts ho heu pensat, però la costum fa que ens adaptem als packagings més impràctics que us pugueu imaginar. Envasos com els de moltes galetes, estil Principe de Beukelaer, les típiques galetes de sempre, són un gran error des del meu punt de vista. Estic segura que el packaging no els afecta a les vendes, a la vista està que si sempre les trobem al supermercat és perquè poques no se’n consumeixen. Però si encetes el paquet i en vols agafar una… com el tanques? Sabem de sobres que si no el tanques vas deixant rastre de galetes i a sobre no es conserven bé.

Un altre producte amb un envàs que ens complica la vida és la xocolata. Batallem sempre amb el típic paper, plàstic fi, cartró prim o alumini que l’han tallat a la mida de la xocolata i, per tant, no es pot tancar una vegada s’ha obert. La que millor ho sap fer fins al moment, és la marca Milka, la qual té un sistema perquè la xocolata quedi totalment recoberta pel paper. No vol dir que quedi hermèticament tancada, però almenys sí protegida.

Els bricks de llet, als quals hem de tallar la punteta del cartró per encetar-lo, són un mal packaging ja que el producte mai torna a quedar tancat del tot. Més d’un ens hem passat a les marques de llet que l’envasen en una ampolla o en els bricks que porten tap. Està clar què és el més pràctic i, a més, ens conserva millor l’aliment.

Als mercats hi trobem l’embotit recent tallat, però si el comprem en un supermercat envasat, també ens trobarem amb un packaging gens adequat per conservar el producte. Hi ha dues solucions: o ens inventem nosaltres la forma de tancar el recipient o bé ens mengem tot el seu contingut. Els que pensen i dissenyen el packaging del producte no estan per la feina. Simplement saben com envasar-lo per tal que surti de fàbrica i es mantingui fins a les nostres cases; el que passi a partir de la primera consumició del producte no els importa i no se’n fan responsables.

A mal comparar és com quan ens comprem un cotxe i ens agrada tenir una bon servei durant la postvenda. No es tracta de tenir cura del client només per embutxacar-nos els diners i així, oblidar-nos-en, sinó de tenir cura del nostre producte des que neix a la fàbrica fins que es mor. I això tant vol dir que el cotxe ja no rodi, com que la xocolata s’acabi.

Us heu adonat que a tots ens venen al cap marques que tenen un mal packaging? Això vol dir que encara que ens compliquin la vida, continuem comprant-los i ens recordem de la marca. Per tant, està clar que la imatge que tenim d’una marca no es pot veure “ferida” per un mal envàs. Segurament el que fereix més és el preu, ja que tothom sap que durant la crisi les marques blanques han tingut més èxit que mai.


Trackbacks & Pingbacks

Comentaris

  1. * danigamez says:

    Els “abre fácil” ens compliquen la vida més del que la faciliten. No tenen cap tipus de sentit. Això sí que és realment una bona publicitat. Tractar el client amb un packaging🙂

    | Respon Publicat 6 years, 3 months ago
  2. * albacortada says:

    Gràcies pel teu comentari Dani! Totalment d’acord amb tu!! Per molt bona publicitat que es faci, el packaging també ens ha de facilitar l’ús del producte, sinó no farem res 😉

    | Respon Publicat 6 years, 3 months ago
  3. D’acord en tot el que dius sobre els envasos i empaquetats de molts productes. és fan pensant en el consum dels productes que són dins més que en la seva utilització per part des consumidors. Sembla com si la gent de màrqueting hagués pensat en la forma de que els consumidors hagin de comprar més productes perquè la resta que queda en el paquet obert es perd.
    Un altra situació en la que em trobo i segur que ens trobem, són els d’obertura fàcil. Quan els veig ja tremolo perquè costa molt i la majoria de vegades has de fer-ho a l’estil més salvatge. Per tant, o darrerament els professionals del màrqueting no han aprovat o les empreses els obliguen a pensar al revés.

    | Respon Publicat 6 years, 3 months ago


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: