No sense Feedback



#mkalaxarxa

No tots els dies un té l’oportunitat d’assistir, al Camp de Tarragona, a unes jornades on es tracti el màrqueting online. No és que no es tracti de res desfasat, ni poc interessant, ni excessivament conegut o innecessari, però actualment encara ens costa massa trobar una agenda més constant en aquests temes al nostre territori. “Màrqueting a la xarxa: de l’aparador a Google” va ser la jornada a la qual vam assistir.

A pocs dels presents ens venia de nou el tema del 2.0; ja que qui més qui menys tothom partíem de l’evidència, o potser només intuició, de que el màrketing a la xarxa té molt de futur. Però no sempre sabem com explicar el perquè. I en aquest aspecte ens ha ajudat força la jornada. Una sessió en la que comunicadors i empresaris ens han repassat algunes de les eines, avantatges i inconvenients que hem de valorar al introduir-nos al món web, després de remarcar la importància de les xarxes socials per a la gestió del coneixement entre empreses, productes i clients. O millor dit, clients, productes i empreses. Perquè al màrketing el client és el primer. I si aquesta premissa que tant repetia Kotler ha estat durant masses anys oblidada, la interactivitat del 2.0 ha fet que recuperi posicions. Ningú, ni cap empresa, pot considerar-se propietària exclusiva de la informació, perquè qualsevol persona té la capacitat de produir-la i reproduir-la.

Per tant, no hi ha propietaris, però tampoc hi caben els tan anomenats gurús. Com bé deia @bfarriol, no hi valen títols ni càrrecs. Sols l’experiència i la constància ens hi fan un lloc. Hem d’aprofitar les eines que ens ajuden a desenvolupar-nos. I aquelles de les quals en dubtem o no sabem ben bé com emprar-les, reservem-nos-les fins que ho tinguem més clar.

No és útil ser a la xarxa si no sabem quin és el nostre objectiu. Si el sabem li hem de treure el màxim rendiment amb la xarxa social que millor s’hi adapti. Com deia @guell, a @weyoose van preferir estar presents a Twitter abans que a Facebook. El rei del microblogging els permetia tenir una connexió molt més directa, de tu a tu, amb el client. Això sí, l’spam està prohibit sigui quina sigui la xarxa. Si el practiquem podem córrer el risc de perdre la confiança de la clientela.

Així que… la gran pregunta sembla ser: el futur passa pel 2.0? Mai sabrem què passarà en un futur llunyà, però potser sí que podem definir el que se’ns acosta. La interactivitat, el feedback, el jo pregunto mentre tu responguis, la comunicació bidireccional… tot això que realment té el mateix significat és el que avui en dia impera. Les xarxes socials ho permeten i, personalment, pensem que si hi són i sobreviuen és perquè ens ofereixen alguna cosa que necessitem. No estem parlant de la famosa addicció a les xarxes socials, tan comentada últimament, sinó que la mateixa societat ens ha portat el que notava a faltar: la transparència. Les xarxes ens permeten distingir entre les empreses que aposten pel client, pel diàleg i per la feina ben feta, a les que només volen tenir presència per estar “a la moda” i realment no saben gestionar ni un twitt.

Es tracta de tenir una personalitat 2.0. És així com s’arriba a entendre aquestes xarxes. Si en el món 1.0 ens envien un sms i ja no el responem… potser tampoc estarem disposats a fer un reply d’un twitt.

Per aquest motiu, acabarem aquest post reafirmant una frase que @xmenduina va pronunciar: “La comunicació 2.0 no és tan sols una eina, sinó que també és una actitud. Per tant, es pot donar online i offline; els mitjans simplement ens ajuden a que la informació arribi a més gent”. Imprescindible recordar-ho!

Post conjuntament realitzat amb Isabel Prim (@prim7), autora de la foto


Trackbacks & Pingbacks

Comentaris

  1. * bernadette says:

    Crec que les jornades el millor tenen és el rastre que van deixant en una seqüència de comentaris, apunts i idees que fan possible i real allò tan abstracte del coneixement compartit.

    Personalment m’emociona formar part d’aquest rastre i sobretot m’agrada aprendre d’allò que hi aporta tothom.

    Un bon resum, felicitats.

    | Respon Publicat 6 years, 7 months ago
    • * albacortada says:

      Moltes gràcies Bernadette! S’haurien de promoure més aquest tipus de jornades, com tu dius sempre deixen un bon rastre😉

      | Respon Publicat 6 years, 7 months ago
  2. Hola Alba, Isabel (per absolut ordre alfabètic).
    si us sembla, us linko directament al blog de mintsmind i m’estalvio intentar fer un resum de la jornada… que segur no faré millor.
    Una abraçada,
    Xavier

    | Respon Publicat 6 years, 7 months ago
    • * albacortada says:

      Moltes gràcies Xavi!! Tot teu😉 hem de repetir eh!!

      | Respon Publicat 6 years, 7 months ago


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: