No sense Feedback



#Ecommretail

L’Auditori 2 ens esperava. La cita no podia ser menys interessant. La Fira de Barcelona oferia al pavelló 8 el 1r Saló Professional del Comerç Electrònic i Negocis Online. Anàvem disposats a escoltar un fòrum sobre reputació online, una qüestió que ha estat protagonista durant els últims dies, amb el cas d’empreses com Nestlé, Toyota o DELL. Desgraciadament, quan parlem d’aquest tema sorgeixen a la ment de tots les molt famoses crisis de reputació online. Sembla que ens recordem d’ella quan alguna cosa dolenta passa. Per aquest motiu, també hem inclòs DELL com a exemple, ja que gràcies a les xarxes socials han incrementat en un gran nombre el seu públic potencial i, en conseqüència, les vendes.

Nestlé i Toyota han estat sonades, però des del punt de vista negatiu. No pretenem explicar què ha passat amb cadascun d’aquests casos, sinó valorar tot el que els professionals del sector van discutir.

Alguns dels que érem allà vam poder comprovar que paga la pena assistir a un fòrum com aquell perquè de primera mà t’expliquen totes les veritats de la mà de molt bons professionals. D’altra banda però, són xerrades només interessants gràcies al diàleg que després es produeix, entre públic i ponents. Si el públic assistent era especialista en aquests temes, o si més no, el seu treball hi està relacionat, és difícil escoltar qüestions noves. Per molt que la comunicació 2.0 sigui un paradigma canviant dia a dia, no sempre se’n poden dir coses noves. Pensem que des de l’experiència és com es viuen de forma més real els casos de reputació. Cada marca, cada client, cada empresa serà diferent; els seus conflictes, crisi, moments àlgids i d’èxit són la base que ens permet aprendre sobre la reputació. Per tant, no hi ha res millor que els professionals ens acostin els exemples que els passen per les seves mans i ens els expliquin.

Evidentment però, entenem que això és impossible. Cap ponent t’explicarà un cas que porti, els problemes d’un client i els conflictes solucionats, les estratègies, el que faci o deixi de fer per una marca determinada.

Així que ens quedem amb la part 2.0 de la xerrada, aquella que va permetre a tothom qui volgués, preguntar els seus dubtes. Perquè en el fons, moments així són els idonis per rebre respostes de professionals que es “curren” la reputació dels seus clients, entre d’altres coses, dia a dia. Són, en definitiva, bons moments per intercanviar punts de vista. L’E-Commretail ens ha transportat del món virtual al món del tu a tu, necessari en moltes ocasions, més de les que pensem!

El Fòrum de Reputació Online va estar format pels següents ponents:

– Francesc Grau (@FGrau): blog.francescgrau.com

– Marc Cortés (@marccortes): www.interactividad.org

– Ismael Elqudsi (@elqudsi): www.elqudsi.com

– Gerard Olivé (@berepublic): www.berepublic.com

– Albert Mora (@canalip): www.canalip.com

Va moderar Víctor Puig (@victorpuig): www.victorpuig.es

Post realitzat conjuntament amb Dani Gàmez (@danigamez)


Trackbacks & Pingbacks

Comentaris

  1. * salinasjavi says:

    Ara que hi ha mes seguretat i han pasat anys des de el boom d’internet i les tendes online (pixmania, dvdgo i moltes mes) la gent es fia mes de les tendes online i compra mes. L’ecommerce esta al alça i això es bo perque es un altre via de venda del productes per a les empreses, un mercat cada dia mes seguir i fiable.

    Bon post Dani i Alba. Salutacions

    | Respon Publicat 6 years, 7 months ago


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: