No sense Feedback



#VistinoVist

Primer vam patir la fugida d’Antoni Bassas. Tots els catalans van notar el canvi i Catalunya Ràdio encara més. La nova era començava amb Neus Bonet i molta part de societat no va acceptar aquest “traspàs de poders”. L’audiència baixava de forma considerable, i l’emissora que havia estat fins llavors líder d’audiència a Catalunya (segons el Baròmetre de la Comunicació) compartia el seu protagonisme amb Rac1.

Aquest va ser el moment estel·lar per Rac1 i ho va saber aprofitar sobradament amb un contingut fresc i diferent a les seves graelles. El món a Rac1 amb Jordi Basté pujava la seva audiència i tothom que s’havia sentit desemparat sense el gran Bassas segurament passaven a ser oients fidels de la competència.

Tot això em serveix de context per comentar el fenomen del “Vist i no vist” de Catalunya Ràdio, emès ahir divendres, un programa que només s’emet en dies festius. Molts són els oients que últimament estan enganxats a la graella de Rac1. Només cal estar pendent de la Timeline de Twitter i escoltar la gent per adonar-nos quina emissora sintonitzen.

De sobte i, per art de màgia, molts dels que últimament escoltàvem més Rac1, ens hem sentit protagonistes d’un programa de Catalunya Ràdio. Com? Amb un programa dedicat i fet per piuladors. La meva imatge de Catràdio últimament era de carrinclona, amb poc espai per la interactivitat, amb un tractament dels temes molt pla; contraposant-se a Rac1, tot al revés, almenys per a mi.

Un programa com el d’avui feia falta. Un espai de diàleg, totalment participatiu, on tothom que volgués podia fer sentir la seva veu. Es parlava de les relacions entre les persones, de la transparència que ofereix Twitter, del nou paradigma de la comunicació. El present i el futur de la comunicació es trobava allà, condensat al programa. A arrel d’això, tot i que una oreneta no fa estiu, penso que la reputació de Catalunya Ràdio ha augmentat. Si més no, a tothom ha agradat la iniciativa i, a més d’un, ha sorprès que l’emissora prengués aquesta decisió innovadora. Potser a partir d’ara ens la mirarem amb més bons ulls, la veurem més pròxima a nosaltres i més connectada al món 2.0.

La imatge d’aquella Catalunya Ràdio poc present a la xarxa, s’ha desdibuixat, s’ha anat perdent durant les tres hores de programa, on s’ha demostrat que l’agilitat i la frescor també són protagonistes a aquesta emissora.

L’esperit del director d’una empresa fa impregnar als altres de la seva filosofia. I aquí està clar que Valentí Sanjuan (@valentisanjuan) ha aconseguit que el Vist i no vist s’hagi convertit en un programa més anomenat, amb una marca pròpia i una identitat que a molts agrada. I això, com no podia ser d’altra manera, segur que s’ha vist reflectit en les audiències, en la imatge de Catalunya Ràdio i la seva conseqüent percepció. Una massa social piuladora té molta més força del que tothom es pensa, i més que en tindrà! Així que crec que podem fiar-nos bastant dels comentaris que s’han pronunciat sobre el programa, tots positius i amb ganes de més el dilluns.

El que diem sempre, les claus estan en connectar amb el públic oferint el que vol després d’escoltar-lo, adaptar-nos als nous temps (noves tecnologies i comunicació 2.0), interactuant amb el públic i innovant amb nous continguts que aportin valor, creativitat i ganes de repetir😉

Resultat: segon trending topic dintre del territori espanyol = molta audiència


Trackbacks & Pingbacks

Comentaris

  1. * jordiv says:

    Genial post🙂
    Jo estat avui al programa i m’ho he passat pipa. I de segur que tindrà repercusió🙂
    Espero que aquesta edició que ha tingut no sigui especial i comenci a ser normal dins de catràdio.🙂

    | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
    • * albacortada says:

      Jo també ho espero!!! Moltes gràcies per comentar Jordi!!

      | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
  2. * danigamez says:

    Molt bon post!!! La veritat és que tens raó, una flor (oreneta) no fa estiu. Com tots els canvis, ara cal que demostrin que creuen en aquesta nova manera de comunicació. Que obrin les portes al 2.0 per tal que Catalunya Ràdio torni a ser la ràdio catalana pública que estigui al capdavant realment de les audiències del país. Crec que com bé deia @trinamilan en un dels seus twits, “la comunicació 2.0 ha arribat a la política, a l’educació i a la vida real per quedar’s-hi” I jo em pregunto i per què no al periodisme? El món del periodisme està patint un trasbals enorme. Els grans lobbies de la comunicació no saben com sostenir les seves mega estructures. Uns fan uns pactes “contragovern”, d’altres volen fer pagar els seus continguts… Veurem com s’acaba desenvolupant aquesta professió, la nostra. No hi ha res clar. El que sí que ho és però és que les xarxes socials i la comunicació 2.0 han arribat per quedar-se

    | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
    • * albacortada says:

      Moltes gràcies Dani!!!! Comentaris com els teus plens de contingut fan reflexionar i facilitar més el diàleg. Crec que el periodisme, com gairebé tot el que té a veure amb comunicació, s’haurà d’adaptar a una nova realitat. I aquesta realitat passa per la comunicació 2.0 i la interactivitat constant entre públic i professionals. Però com deia Ernest Benach durant el programa, primer cal crear una relació de persona a persona, perquè serà a partir d’aquí quan millorarà la relació entre persona i càrrec electe (en aquest cas). I jo crec que un periodista no és un blogger, però sí cal tenir present que els dos fan de transmisors de la informació. Així que ara queda que el periodisme, com tantes d’altres feines, donin un valor afegit a la professió.

      Moltes gràcies per comentar, i per tot😉

      | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
    • certament, Dani, el periodisme necessita donar JA la volta al mitjó. Com deien els alumnes de periodisme, publicitat i audiovisuals que hi havia a l’estudi, estan vivint un moment històric, de ganvi i de gran repte. I com els hi comentava el professor i periodista Francesc Canosa, cal aprofitar (a banda de gaudir) aquest moment.

      | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
      • * albacortada says:

        Del que jo personalment em sento orgullosa és que aquest canvi del periodisme, i la comunicació en general, l’estem vivint en primera persona nosaltres. No hi ha ningú que ens ho expliqui! Som nosaltres els actors i també els transmissors😉

        Publicat 6 years, 8 months ago
  3. * JosePol0 says:

    La sensació de companyia existent a la ràdio com a mitjà és complementa especialment bé amb twitter. Crec que ahir es va tornar a demostrar. Bon post!

    | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
    • * albacortada says:

      Moltes gràcies pel teu comentari. Compartim l’opinió!

      | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
  4. Ostres, quina il·lusió aquest post al teu bloc, així com els comentaris que la gent hi està deixant! La veritat és que la sensació que jo tenia mentre fèiem el programa era que estàvem fent alguna cosa nova i atrevida, i que per aquest motiu (o per algun altre que se m’escapa) la gent hi va connectar molt! Que bé!!!

    | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
    • * albacortada says:

      És que certament crec que és molt bona iniciativa Valentí! Vau aconseguir que la gent interactués al màxim i que molts de nosaltres ens tornem a sentir identificats amb la programació de Catràdio. I això és mèrit d’aquest programa i de tothom que l’ha preparat! Així que només puc fer una cosa: FELICITATS!😉

      | Respon Publicat 6 years, 8 months ago


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: