No sense Feedback



L’anunci que a tothom agrada, a mi no!!

Ho sento. Avui toca criticar un anunci que a tothom agrada menys a mi. O sigui que tranquils, el que veureu és opinió pura, no un anàlisi molt fonamentat. Però tenia ganes d’expressar el que penso d’un anunci!

L’anunci triat és……el de Calzedonia!! Ara ja podeu dir el que jo em sento últimament: “doncs a mi m’agrada!”. Doncs a mi no…

“Esperemos que sea niña” aquesta frase va ser la causant de la meva fúria quan vaig acabar de veure l’anunci. Digueu-me antipàtica, però amb el primer que vaig pensar va ser: quina manera més descarada de fer negoci! T’ho diuen a la cara, perquè vegis que ells llençarien un nen a la brossa.

Què poc comprensiva sóc de veritat… segur que això ho penseu molts. Però jo només em ve això al cap quan em posen aquest “eslògan” final. És com si actuessin pels seus propis interessos.

Cal dir, a més, una crítica a favor d’aquest anunci. No tot ha de ser dolent i, en aquest cas, tampoc. La seqüència d’imatges on es mostren els moments importants d’una dona em semblen perfectes. Fins i tot diria que emotius. Però perquè vegeu que la publicitat és subjectiva al màxim, per mi patinen molt amb l’eslògan final.

Perquè després diguin que els anuncis són fantàstics i genials… Penso que tothom té un background que influeix molt a la vida de les persones. Tots els inputs que rebem depenen d’aquesta experiència anterior, dels pensaments, de la teva manera de ser, de les actituds, de les influències… De moltes coses. Per això la publicitat també crec que és psicologia.

I està vist que no es pot ser perfecte! D’aquest anunci he vist de tot. Hi ha fòrums on alguns diuen que és sexista, jo això si que no… O bé sí, tot és sexista si es refereix a les dones o bé als homes. Per tant, un anunci de compreses també ho serà. Si ens ho prenem així… M’estic referint al terme “sexista” en el bon sentit de la paraula!

D’altres diuen que és un anunci fantàstic i graciós quan diu “Esperemos que sea niña”, quan per mi és la gran pífia…

Amb això es demostra que la investigació de mercats és essencial, però clar, també és cara. Si haguéssim fet un pretest d’aquest anunci per a comprovar com reaccionaven els espectadors de prova, potser no hagués portat tantes opinions diferents. Cal advertir però, que jo critico, d’altres alaven i els de més enllà diran una altra cosa. Per tant, de moment ja parlem d’ells, no? Potser per ells ja els va bé. De fet, jo continuaré comprant a Calzedonia si ho necessito. No m’han “ferit” tant, com per no anar-hi.

Com jo he fet, digueu la vostra!


Trackbacks & Pingbacks

Comentaris

  1. * isa says:

    Eis bones! com estem? espero que molt bé!!
    doncs a mi l’anunci m’agrada força, trobo que l’eslògan, si bé alguns el podeu qualificar de sexista, és molt encertat amb la marca. perquè? perquè està íntimament lligat amb el seu producte, que rarament vesteixen els homes: les mitges. i aquest punt de complicitat que s’adreça a les mares embaraçades que amb una mica de sort faran que les seves filles vesteixin les mitges de la marca, i elles també. vaja… que amb aquest aspecte ho trobo clavadíssim. no ens agrada que ens segmentin, ni ens classifiquin, però la publicitat tracta d’això, d’adreçar-nos directament al target, mal que ens pesi que aquesta discriminació sigui a vegades massa descarada. ara bé, posats a ofendre, a mi no m’agraden els anuncis amb el hip hop de fondo tipus Mutua Madrilenya, o el de Telefónica “esta semana…..lo de siempre”, ni els anuncis en el que el suposat consumidor es queda embobadíssim com si no tingués cap mena de criteri… en fin, colors per a tots els gustos. una abraçada i endavant amb el blog! es nota que t’agrada perque estàs en tots els detalls i ho expliques de forma amena i divertida.

    | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
    • * albacortada says:

      Eii! Merci per comentar! Ja avisava que la meva crítica no era de les més constructives que es puguin trobar! De fet, em va venir de gust dir que no m’agrada perquè la trobo plena d’interessos al darrere. Sé que ningú ho pensa, per això mateix ho vaig escriure! jeje! Records!!

      | Respon Publicat 6 years, 8 months ago
  2. * salinasjavi says:

    Yo e pensado lo mismo… Calzedonia no vende ropa para hombre? pues si bañadores entre otros, pero bueno la marca se decanta por la mujer y barren para casa. No es mal anuncio aunque el slogan no termina de gustarme.

    | Respon Publicat 6 years, 8 months ago


Deixa un comentari

