No sense Feedback



Els texans fan ser “col·lega”

Importa que anem al nostre banc i la persona que ens atengui dugui un piercing? O, més ben dit, us importaria? Hi ha opinions de totes maneres i, realment, potser cal pensar més en l’eficiència d’una persona treballant que amb l’aspecte que té.

Però no siguem tan “progres”… no voleu dir que encara que sigui subconscientment ens afecta com va vestida la gent? Potser perquè estem anclats en els costums, en els estereotips, o potser perquè realment ens agrada veure algú que vesteix de forma “adequada” al treball que desenvolupa.

Per aquí anava l’entrevista que li han fet a Toni Aira avui al programa “El Secret” de Catalunya Ràdio. Ell ha assegurat que “la manera de vestir connecta amb el tipus de públic al qual volem arribar”. Totalment d’acord, encara que cal dir que no només  la vestimenta ens portarà l’èxit. Si tu vesteixes adequadament però no tens bones dots comunicatives i no transmets el que el públic vol sentir, de ben segur que el missatge no arribarà al públic. I si el teu producte no interessa? Segur que per molt que vesteixis adequadament ningú et comprarà el que ofereixes.

Però està clar que el vestir comunica. Tot comunica. Des del maquillatge utilitzat per les noies, fins a les sabates, passant per les ulleres i altres complements. Estem en un món on cada ítem simbolitza una cosa. Cada color té un significat, cada gest també, cada paraula més del mateix…

Per això, Steve Jobs, molt enginyós ell, va presentar el seu valuós iPad amb uns texans i unes sabates esportives. Què ens vol dir això? A banda que segurament val molts diners el que porta a sobre (o no) vestia de manera informal. Tothom, qui més qui menys, se sent còmode amb uns texans i unes sabates esportives.

S’ha dit al programa que volia connectar amb el seu públic. Segur que sí, perquè encara que sigui un producte car, vol apropar-se al públic general, massiu, el més genèric, per dir que aquell producte és el que convé a tothom.

Millor dit, potser a causa que és un producte car i amb el preu només fa que allunyar-se d’un públic general de totes les condicions econòmiques, decideix vestir d’aquesta manera per ser més pròxim a ells.

Això ens demostra que primer cal aconseguir la confiança del públic per després ficar-te’ls a la butxaca i enganxar-los!


Trackbacks & Pingbacks

Comentaris

  1. * danigamez says:

    Veurem sí l’IPad té èxit. Però està ben interpretada la posada en escena. En el món de la política us imagineu a un membre d’ICV encorbatat? Els estereotpis estan molt presents en la nostra societat, però també m’agradaria dir que aquests estan per trancar-se😉

    | Respon Publicat 6 years, 9 months ago
    • * albacortada says:

      I tant! A tots se’n faria estrany el Saura si anés com el Rajoy. Estils diferents=comunicació diferent!
      Merci per comentar!!!😉

      | Respon Publicat 6 years, 9 months ago
  2. * salinasjavi says:

    La confianza que da una persona que intenta venderte un producto es muy importante. Aunque no te interes el producto, si tu forma de vestir no se ajusta al cliente ya ni te escuchara y mucho menos se acercará. Logicamente si vas con 30 mil piercing y vendes tatoos pues lo mas seguiro es que esa clientela si se acerque pero no mas. Steve Jobs, encuanto a esta persona no le hace falta vender el producto son muchos los que compran Apple por varias razones, porque el diseño y las prestaciones de sus productos se venden solos y porque muchos seguidores de Apple quieren tenerlo todo.

    La puesta en escena mas “casual” de Steve, da la imagen de un producto no solo para el trabajo sino de entretenimiento. El iPad para mi gusto un iTouch en grande es un producto mas en la gama de Apple pero no destaca por innovador. Pero para gusto colores.

    | Respon Publicat 6 years, 9 months ago
    • * albacortada says:

      Y es verdad que los diseñadores os ponéis la ropa que os viene de gusto? jeje! La leyenda urbana dice que hay muchos diseñadores que no se enfrentan directamente con el cliente, sino que diseñan en un despacho y de allí no salen. Si es así, tenéis un poco de suerte…jeje!! Gracias por el comment😉

      | Respon Publicat 6 years, 9 months ago
      • * salinasjavi says:

        Yo me considero mas programador que diseñador. Soy un popurrí, diseñador a pequeña escala. Lo que si es cierto que ya sea un programador, un diseñador o quien sea se ha de enfrentar al cliente, como diseñador ha de intentar que el cliente le transmita los valores de la empresa y de el producto que quiere para transformarlo en el diseño final. También es una labor de un comercial, y como programador muchas veces se ha de formar a los clientes. Considero que no importa del cliente pero se debe ir elegante dentro de un tope que no es una boda xD

        Publicat 6 years, 9 months ago


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: